De training gastvrijheid is geschikt voor iedereen die in de horeca werkt of wil gaan werken.

Tijdens de training behandelen we alles wat een gastheer/gastvrouw moet weten om altijd gastvrij te kunnen zijn. We laten stapsgewijs zien wat gastvrijheid is en hoe je het in de praktijk moet toepassen. Een belangrijk deel van de training gaat over het communiceren met gasten en collega's en hoe je op gastvrije wijze een goede verkoper kunt zijn.

In de eerste helft van de training behandelen we de theorie. We laten zien wat gastvrijheid is, hoe je met elkaar een gastvrije cultuur creëert en hoe je, ook in lastige situaties, altijd gastvrij kunt zijn. De inzichten die we hier op doen passen we toe in de tweede helft van de training.

In de tweede helft van de training gaan we in op de praktijk. We bespreken verschillende zienswijzen en scenario's en oefenen het omgaan met verschillende typen gasten. Ook het gastvrij omgaan en het communiceren met collega's, managers en werkgever komen uitgebreid aan bod.

Maatwerk. Geen opdrachtgever of horecabedrijf is hetzelfde. Tijdens onze training houden wij rekening met de wensen van de opdrachtgever en bij wat voor soort horecabedrijf deelnemers (gaan) werken.

Examen. Het is mogelijk de training gastvrijheid met een theorie-examen af te sluiten. Na het halen van dit examen krijgen deelnemers een certificaat.

Duur en locatie. De training duurt ongeveer 3 uur zonder examen. Het examen neemt 30 minuten in beslag. De training vindt bij voorkeur op locatie plaats. Mocht er geen locatie beschikbaar zijn, dan zoeken wij in overleg een alternatief.