Het adviestraject strategisch ondernemen is er voor alle ondernemers, ongeacht ervaring. Het traject is er op gericht om ondernemers in de breedte en in de diepte te ondersteunen. Iedere ondernemer weet dat het zien van kansen en het nemen van risico's de kern van het ondernemen is. Maar wat zijn kansen en wanneer is een kans het risico waard? En hoe kom je er achter hoe groot de risico's precies zijn? Deze en vele andere vragen worden tijden het traject beantwoord.

Het traject begint met een aantal analyses om zoveel mogelijk betrouwbare informatie te verzamelen. Afhankelijk van het soort onderneming voeren we onder meer mystery visits, interviews met werknemers en gasten, marketinganalyses en een competentiescan uit.

Op basis van de informatie uit de verschillende analyses stellen we een praktijkgericht adviesrapport op. Aan de hand van dit rapport gaan we met de ondernemer om de tafel en leggen we samen korte termijn doelen en een lange termijn strategie vast. Na het afronden van het traject weet de ondernemer precies waar hij zijn energie in moet steken en waar hij rendement kan behalen. Tot ver na het traject houden we contact met de ondernemer om hem te ondersteunen.

Het adviestraject strategisch ondernemen bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Mystery visits door experts uit de branche
  • Diepte-interviews met het management, werknemers en gasten
  • Een marketinganalyse op het gebied van de interne en beïnvloedbare omgeving (micro-omgeving)
  • Een marketinganalyse op het gebied van de brache en directe omgeving (meso-omgeving)
  • Een marketinganalyse op het gebied van sociale en culturele ontwikkelingen (macro-omgeving)
  • Een analyse van de vaardigheden, interesses en wensen van de ondernemer